martes, 6 de diciembre de 2011

Berdintasuna eskoletan

Haur eskola Patzuergoen arabera, garrantzitsua da eskoletan ikasleen artean bereizketarik ez egitea, eta horretarako eskolek hiru esparru kontuan hartu behar dituzte. Lehenengoa, hezkuntza esparrua delarik. honek, familiarekiko erlazioak ere bere baita hartzen ditu, eta esparru honen helburua, haurrak gizartean bizitzeko prestaztea da, hau da, haien gaitasun guztiak garatuz gizartera ondo moldatu daitezan.


Aipatu beharreko bigarren esparrua, soziala da, zeren 2 edo guutziago diztuzten umeen familiei haur eskola patzuergoak  languntza eskeintzen dizkie familiei haurren hazkuntza zerbitzuaz  aparte, hauek zaindu eta arreta ematen dizkie. Beraz, herritarrentzako gizarte- eta komunitate-zerbitzua da, familia eta lana bateratzen laguntzen duena.


Azkenik, aipatu beharreko hirugarren esparrua, langileei lotutakoa da. Zeren langileen arteko berdinatasunetik hasen dira lanean eskola eredu honetan, zeren bertan oinarritzen baitira hezkuntza eta laguntza lana bideratzeko. Haur eskola eredu honek, gizonezkoen eta amakumezkoen berdintasuna sustatzeko, lanean hasita dago 2010-2014 iksurteen hartean landuko duten berdintasun ereduan.


 Zeregin hauetan, bereziki: guztion kontzientzian dauden balioak aldatzea, bai eta laneko esparruan eta etxeko esparruan orain arten izan den rol-banaketa ere; berdintasunaren aldeko pertsona proaktiboak sustatzea, batez ere haurren heziketan, eta, azken helburu horri begira, harreskoletako lan-plangintzetan baterako hezkuntza sartzea, lan egiteko oinarri zeharkako eta zehatz moduan.


Niri, garrantzitsua iruditzen jata eredu hau eskola guztietan ezartzen hastea, zeren nahiz eta 21. mendean bizi garen, jende askok ideia hauek oraindik ez dituen onartzen eta aurrera-pauso bat suposatu beharrean, atzera-pausu bat suposatzen dau gaur egun bizi garen gizarte honetan.


http://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=haurreskolak&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CCYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.haurreskolak.net%2F&ei=WP7dToKLFISr-gaf083KBQ&usg=AFQjCNHdhsvomUMRAl0yaz2JIf7Sc9M4RQ&sig2=iQ__ZvAdvSaR0scGihNdgA



No hay comentarios:

Publicar un comentario